Garantie, onderhoud en klachten
Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijs ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Vervanging van het product of een onderdeel van het product zal enkel plaatsvinden, wanneer wij het product retour ontvangen hebben, in degelijke staat.
Wij hanteren een garantietermijn van 2 maanden. Na 2 maanden worden producten niet meer teruggenomen.
Buiten de garantie valt:
- Producten die langer dan 2 maanden geleden aangeschaft zijn.
- Breuk (tenzij het een aantoonbare productiefout is en zich binnen maximaal 1 week na ingebruik name kenmerkt)
- Er wordt geen garantie gegeven op losrakende onderdelen
- Garantie vervalt op het moment dat klant of derden eventuele gebreken al gerepareerd heeft
- Er wordt GEEN wasgarantie gegeven. Ontstaande problemen na het wassen zijn op eigen verantwoordelijkheid.
- Wanneer het artikel gedragen is en zichtbare vlekken bevat.
- Kleurverschillen (producten kunnen in werkelijkheid licht afwijken van kleur i.v.m. belichting van de productfoto of beeldscherminstellingen).
- Beschadiging door normale slijtage, onjuist gebruik of verkeerde behandeling.
- Loslaten van knoop in satijnen koordarmbanden
- Verkleuring van sieraden door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak of zuurgraad van de huid. De meeste sieraden die wij verkopen zijn gemaakt van stainless steel, dit materiaal is waterproof en zal niet direct verkleuren wanneer het in aanraking komt met bovenstaand t.o.v. bijvoorbeeld koper of metaal.
- Verkleuring van sieraden of accessoires door gebruiksslijtage.
- Verkleuring van tassen of accessoires, het merendeel van onze tassen en/of modeaccessoires zijn gemaakt van PU-leer of leer en zijn vaak voorzien van een metallic coating, dit zal op den duur vervagen of verkleuren, dit is een normaal proces en valt onder gebruiksslijtage.
- Breuk van kleine onderdelen zoals ritsen, gespen, knopen, clips en klittenband: deze zijn dusdanig gevoelig dat deze uitgesloten zijn van garantie.
Onderhoud
Belangrijke tips voor het juiste onderhoud van en gebruiksregels voor uw sieraden en overige producten
- Bescherm uw sieraad tegen krassen en butsen.
- Vermijd contact tussen uw sieraad en harde oppervlakken. Doe het niet aan boven een harde vloer.
- Doe het sieraad af voordat u gaat sporten, huishoudelijk of ander ruw werk gaat doen en wanneer u gaat slapen of douchen.
- Vermijd het contact tussen het sieraad en chemische middelen zoals parfum, schoonmaakmiddelen en middelen gevonden in zwembaden.
- Vermijd contact tussen uw parels en cosmetica. De mooie glans en kleur van parels kunnen worden beschadigd door contact met make-up, haarlak en parfum.
- Maak uw sieraden niet schoon met chemische middelen en poets ze niet met een harde doek.
- Het kan zijn dat parels en zilver verkleuren door normaal gebruik
- Voor alle producten geldt dat u moet oppassen met het blootstellen van het product aan het volle zonlicht of extreme temperaturen
- Gebruik het product enkel waar het voor nodig is
- Zorg dat u tassen of tassenriemen niet te zwaar belast
- Zorg dat u ritsen en kleine onderdelen met voorzichtigheid gebruikt gezien de gevoeligheid hiervan
- Natuurproducten zoals natuursteen maar ook leer zijn bewerkelijk en kunnen op den duur gaan verkleuren d.m.v. verschillenden factoren zoals bovenstaand aangegeven.
- Voor het behoud en eerdere tegengaan van verkleuringen adviseren wij om tassen en accessoires gemaakt van Pu-leer/Leer/Metallic coating in te sprayen met een daarvoor geschikte spray.
- Bij de satijnen knooparmbandjes is het belangrijker dat wanneer je de knoop op maat stelt, je altijd de knoop zelf vasthoudt, dit voorkomt dat er speling in de knoop komt en de knoop losraakt.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@charmzbydy.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/.