• Op werkdagen voor 15.00uur besteld - zelfde dag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €85
  • Niet goed, geld terug
  • Achteraf betalen mogelijk
  • Sparen voor korting
Zoeken
Winkelmandje
Categorieën

F.A.Q.

Alle veelgestelde vragen hieronder
PostNL zegt dat het bezorgd is maar ik heb niks ontvangen?

Het komt vaker voor, met name, bij brievenbuspakketjes dat u een melding krijgt dat uw bestelling bezorgd is terwijl u nog niks ontvangen heeft.

De postbezorgers van PostNL scannen de post automatisch na elke bezorgronde. Daardoor kan het lijken alsof jouw post al bezorgd is, terwijl het misschien pas in de volgende ronde mee gaat. Soms worden brievenbuspakketjes vooraf al ingescand, wanneer de postbode het niet gehaald heeft die dag om uw brievenbuspakketje te bezorgen of de bezorger had het pakketje niet op zijn ronde mee, dan wordt aan het einde van de shift van deze bezorger alle statussen veranderd naar 'bezorgd'. Wij begrijpen dat dit enorme verwarring kan opleveren en vinden dit zelf ook erg vervelend.

Ons advies ? Wacht het even af, vaak wordt het brievenbuspakketje alsnog de volgende werkdag bezorgd, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen. (di-za)

-------------------------------------------------------

Is uw bestelling bezorgd per pakketpost en u heeft niks ontvangen ondanks de aflevermelding, bekijk dan uw ingestelde bezorgvoorkeuren van PostNL. Wellicht is het pakketje ergens rondom uw huis geplaatst of afgeleverd bij de buren. Is dit niet het geval, neem dan contact op met PostNL.

Bezorging rond Black Friday, 5 Dec en Kerst

Al jaren merken wij dat net voor Black Friday (eind Nov) de drukte bij alle bezorgdiensten ontzettend toeneemt vanwege het grote volume van online bestellingen en het tekort aan bezorgers in bepaalde regio's. 

Wij versturen alle bestellingen die voor 15uur 's middags gedaan zijn dezelfde dag (uitgezonderd maatwerk) en tenzij anders aangegeven. Normaal gesproken houdt dan in dat u uw bestelling de volgende dag geleverd wordt. 

Tijdens deze drukke periode komt het veel voor dat pakketjes vertraagd worden of dat deze op het depot van PostNL blijven liggen (onbekende track & trace status).

Het is heel normaal dat u zich zorgen maakt of uw pakketje wel bezorgd wordt of op tijd komt, maar helaas komt het ook veel voor dat wij in deze periode boze berichtjes of reviews krijgen van klanten dat hun pakketje nog niet bezorgd is of vertraagd is. Voor u als klant en voor ons als webshop is dit ontzettend vervelend. Helaas kunnen wij het bezorgproces niet versnellen en zij ook wij afhankelijk van PostNL, wij hebben niet meer informatie dan u. 
Het enige wat wij u kunnen vragen is uw geduld, wederzijds begrip en hopen wij net als u, dat uw pakketje zo snel mogelijk bezorgd wordt.

Houdt hier dus rekening mee, zorg dat u uw bestelling ruim van tevoren plaatst om teleurstellingen te voorkomen.

Hoe stuur ik mijn bestelling retour?

Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn met je bestelling, kun je dat binnen 14 dagen na ontvangst van de producten aangeven. Na 14 dagen heb je nogmaals 14 dagen de tijd, mits ongebruikt en indien redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking, het product aan ons retourneren zonder opgave van reden. Je krijgt dan het aankoopbedrag en eventuele verzend- en betaalkosten teruggestort. De kosten voor de retourzending komen voor eigen rekening. 

De producten welke u wilt retourneren dient u in de originele verpakking en originele staat terug te sturen naar;

Charmz By Dy
Francois Valentijnstraat 3
1335RA Almere

Wij nemen retourzendingen alleen in behandeling als deze in originele staat worden geretourneerd en voldoen aan de retourvoorwaarden. Beschadigde en/of gebruikte items zullen worden teruggestuurd en niet als retour worden verwerkt. 

Klik hier voor het retourformulier

Wanneer kan ik mijn zending verwachten?

Doorgaans worden alle bestellingen die geplaatst zijn voor 15.00uur op werkdagen dezelfde dag verzonden (uitgezonderd maatwerk producten). Maatwerk producten hebben een gemiddelde levertijd van 2-3 werkdagen.

Het kan voorkomen dat uw bestelling een dag later verzonden worden, wanneer dit het geval is staat dit vaak aangegeven tijdens alle stappen van het bestelproces.

Wij versturen met PostNL;

PostNL - Brievenbuspost heeft geen bezorging op zondag & maandag
PostNL - Pakketkost heeft geen bezorging op zondag

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je kunt betalen met onderstaande mogelijkheden:

  • iDEAL: Veilig betalen met internetbankieren via je eigen Nederlandse bank.
  • Creditcards: Je kunt bij ons betalen met alle bekende creditcards.
  • Klarna AfterPay: Veilig achteraf betalen binnen 14 dagen.
  • Riverty: Achteraf betalen
  • Paypal
  • Apple Pay: Betaal met je iPhone, Apple Watch, iPad en Mac via jouw Apple Wallet.
  • Bancontact (BE) : Veilig betalen met internetbankieren via je eigen Belgische bank.
  • Belfius (BE)
  • KBC/CBC (BE)

Betaal ik verzendkosten?

Wanneer je een bestelling boven de €85 maakt betaal je geen verzendkosten. (NL)
Onder dit bedrag kun je kiezen uit verschillende verzendoptie, afhankelijk van het gewicht/grootte van het product.

Verzending binnen Nederland;
- Brievenbuspost €2.45
- Brievenbuspakket met track & trace €3.95
- Pakketpost met track & trace €6.95

Verzending naar Belgie/Duitsland
- Pakketpost €9,95

Verzending naar Frankrijk/Luxemburg/Italie/Spanje/Engeland
- Pakketpost €12.95

Verzending naar andere landen op aanvraag.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Wanneer jouw pakket wordt verzonden ontvangt u van ons een track&trace code van PostNL. Met de track & trace code kunt u de bestelling volgen.

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

Ja, retourneren is niet gratis bij Charmz By Dy. U als klant draagt zelf de verantwoordelijk en de kosten om uw zending retour te sturen.
Meld uw retour aan via het herroepingsformulier

Kan ik een gewenste bezorgdatum kiezen?

U kunt geen specifieke bezorgdatum kiezen. Binnen Nederland worden de meeste bestellingen de dag na verzending geleverd. Wilt u uw bestelling liever op een later moment ontvangen, bijv. i.v.m vakantie geeft u dit dan aan in het opmerkingenveld.

Hoe kan ik contact opnemen met jullie als mijn vraag hier niet tussen staat?

U kunt ons bereiken via;

email; info@charmzbydy.nl
telefoon; 06 - 43 29 35 25 (bij voorkeur whatsapp)

Wat moet ik doen als er iets mis is met mijn bestelling die ik ontvangen heb?

Als er iets mis is met de ontvangen bestelling dient u z.s.m. contact met ons op te nemen via mail of whatsapp.

Het ontvangen product is anders dan dat ik dacht...

Heeft u een verkeerd product geleverd gekregen ? Neem dan z.s.m. contact met ons op via email; info@charmzbydy.nl en stuur duidelijke foto's mee van het product en de verpakking.

Wanneer u uw bestelling heeft ontvangen en het niet is wat u verwacht had heeft u de mogelijkheid om uw product binnen 14dagen aan ons te retourneren. 

Let op; Wij werken met productfoto's welke worden aangeleverd door onze leverancier. Houdt er rekening mee dat door belichting van product- en modelfoto's en beeldscherminstellingen kleuren in werkelijkheid altijd kunnen verschillen. Dit is een risico welke u aangaat wanneer u online een bestelling koopt en het product niet van tevoren kan zien. Charmz By Dy draagt hier geen verantwoordelijkheid voor.

Wat is het retourbeleid ?

Het algemene retourbeleid van Charmz By Dy houdt in dat u producten kunt retourneren wanneer deze niet naar wens zijn.

U dient dit kenbaar te maken middels het retourformulier binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. 

Uitzondering op het retourbeleid zijn; 

_ Producten die op maat gemaakt zijn mogen niet geretourneerd worden

_ Oorbellen waarvan de verzegeling van de verpakking verbroken is mogen niet geretourneerd worden i.v.m. hygiene

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Het is niet mogelijk om een item te ruilen. Wil je toch een ander product of kleur ? Dan kun je zelf een nieuwe bestelling plaatsen en het huidige item binnen 14 dagen, na ontvangst, naar ons retourneren. Houd er wel rekening mee dat eventuele kortingen komen te vervallen bij de nieuwe bestelling.

Hoe kan ik een geplaatste bestelling wijzigen?

Wanneer uw bestelling nog niet verzonden is kan de bestelling vaak nog gewijzigd worden.

Neemt u hiervoor z.s.m. contact met ons op.

Ik heb een volle spaarkaart en wil deze graag gebruiken?

Is uw spaarkaart vol ? Neem dan contact met ons op via mail/whatsapp en stuur een foto van beide kanten van uw spaarkaart.

Wij zullen dan de spaarkaart voor u activeren.

Kan ik het adres van mijn bestelling wijzigen?

Het adres wijzigen van uw bestelling is enkel mogelijk wanneer u nog geen verzendbevestiging heeft ontvangen. Heeft u per ongeluk een verkeerd adres ingevuld, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op zodat wij dit nog kunnen wijzigen.

Kan ik mijn bestelling ophalen?

U kunt de optie 'Afhalen in Almere' selecteren tijdens het bestelproces.

Nadat de bestelling gemaakt is nemen wij contact met u op per email en leggen u een ophaalmoment voor.

Mocht de bestelling niet opgehaald zijn tijdens het afgesproken ophaalmoment en wij hebben geen afmelding van u ontvangen dan zullen wij de bestelling annuleren.

Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen?

Check even de map met ongewenste email, het kan gebeuren dat onze mails daarin belanden.

Mocht je de bestelbevestiging ook hierin niet hebben ontvangen, dan kan het zijn dat er iets mis is gegaan met het emailadres, neem dan even contact met ons op via info@charmzbydy.nl. 
Wij zullen voor je nakijken of jouw bestelling goed is doorgekomen.

Ik ben vergeten mijn kortingscode in te vullen...

Helaas kunnen wij kortingscodes of spaartegoed achteraf niet verwerken. Deze codes kunnen enkel tijdens de bestelling verrekend worden. 

Ik heb een verkeerd adres doorgegeven en nu is mijn pakketje retour gestuurd naar de webwinkel

Wanneer wij de bestelling retour ontvangen door PostNL omdat het adres incorrect is zullen wij eerst contact met u opnemen. Op het pakketje opnieuw te ontvangen zal er opnieuw betaald moeten worden voor de verzendkosten middels een betaalverzoek. 

Wij passen zelf nooit adressen aan noch controleren wij deze. Het systeem is geheel geautomatiseerd en de verantwoording ligt bij de klant om de juiste adresgegevens in te vullen.

Is uw pakketje nog niet verzonden, dan kunnen wij meestal nog het adres voor u aanpassen. U kunt het beste dan direct contact met ons opnemen via whatsapp.

Mijn bestelling is vertraagd

Heeft u van PostNL de melding ontvangen dat uw bestelling vertraagd is, dan adviseren wij u om de track & trace code goed in de gaten te houden.

Zodra er een nieuw bezorgmoment is ingepland door PostNL zal deze status worden aangepast.

Let op; helaas verwijst PostNL hun klanten vrijwel direct naar de verzender (wij) echter kunnen wij niks meer zien dan dat u kunt zien.
De enige informatie die wij hebben is de track & trace code net als u.

Het heeft geen zin om contact met ons op te nemen daar wij u niet meer informatie kunnen geven. Mocht het pakketje na 5 werkdagen nog niet bezorgd zijn of langer dan 5 werkdagen een 'onbekende status' hebben neem dan contact met ons op.